Osona · 9 de Enero de 2012. 16:32h.

Vila d'Abadal no se atreve con la monarquía

El pleno municipal del Ayuntamiento de Vic rechaza una moción de la CUP con la abstención de CiU

Vila d'Abadal no se atreve con la monarquía

Vila d'Abadal, en una foto de archivo

El pleno del Ayuntamiento de Vic ha rechazado una moción de la CUP que pedía la abolición de la monarquía española. Los dos concejales de esta formación independentista han votado a favor, al igual que los dos representantes de Esquerra, pero los cinco electos de Plataforma per Catalunya (PxC) -el segundo grupo del consistorio- lo han hecho en contra.

El resto de formaciones, CiU, PSC, ICV y SI, se ha abstenido. CiU, la federación del alcalde Josep Maria Vila d'Abadal, ha justificado su abstención porque el texto tenía "errores de planteamiento, era redundante y pretendía interferir en la política del Parlament".

Sin embargo, el dirigente de Unió ha remarcado que si Catalunya alcanza la independencia, "la constitución definirá si el Estado es monárquico o republicano". Según Vila d'Abadal, la propuesta de la CUP pretendía "dividir" los independentistas. L'alcalde vigatà és el principal impulsor de l'Associació Municipes per la Independència.

12 Comentarios

#9 Hug, Vallirana, 10/01/2012 - 10:27

Si Solidaritat hagués votat a favor s'hauria aprovat!!!!!!

Cada vegada els entenc menys aquests de SI. l'Uriel continua posant pals a les rodes a la CUP i ERC.

PP=SI

#8 Mr. X, ., 09/01/2012 - 22:49

Algú es pensa que l'alternativa a la monarquia espanyola seria més "magnànima" amb la independència de Catalunya? Precisament ara la monarquia espanyola i el procés independentista català comparteixen una cosa: el seu enemic més ferotge és la premsa ultranacionalista de Madrid. Curiós

#7 Jordi Trencavel, Mollet, 09/01/2012 - 20:12

que te que veure la independencia de Catalunya,amb la monarquia o la republica.Que Cat sigui independent no vol dir que tingui que ser una republica.

#6 Pep Mia, Vic, 09/01/2012 - 18:48

Vila d'Abadal deixa les reformes d'Espanya pels espanyols i s'atreveix amb l'independencia de Catalunya.

#5 Angelito, barcelona, 09/01/2012 - 18:42

Ahora ya la independencia es en condicional, pero bueno, y si la Constitució defineix que l'Estat és monàrquic, ¿quién será el rey? ¿Vila d'Abadal ? ¿Urdangarín? ¿Carod, con su corona de espinas?

#5.1 Font Cuitora, La Llacuna, 09/01/2012 - 19:03

Angelet bufador, vas errat. Si Catalunya decidís ser independent i monàrquica, el més probable és que el rei fos el mateix Joan Carles. De fet, la situació esdevindria similar a la d'abans del 1714. És a dir, un sol rei i diferents nacions independents que tenen diferents lleis pròpies.

#5.2 angel, cardedeu triomfant !!*!!, 10/01/2012 - 19:53

doncs no, el Rei de catalunya serà en JORDI PUJOL I SOLEY.

#5.3 angel, cardedeu triomfant !!*!!, 10/01/2012 - 19:53

doncs no, el Rei de catalunya serà en JORDI PUJOL I SOLEY.