Baix Penedès · 22 de Julio de 2013. 13:34h.

Desmantelado el asentamiento de rumanos de Coma-ruga

Los últimos habitantes se fueron en tren por voluntad propia

Desmantelado el asentamiento de rumanos de Coma-ruga

Finca donde se ubicaba el asentamiento rumano

El asentamiento de rumanos nómadas que estaba situado en Coma-ruga (El Vendrell) ya se ha dado por disuelto, según informó la Policía Municipal del Vendrell. Los últimos habitantes que había - una veintena - se fueron por voluntad propia hace pocos días, después de la presión a la que los habían sometido el ayuntamiento y los cuerpos policiales.

Así, el campamento ya no existe, apenas un mes después que los medios de comunicación se hicieran eco de las quejas de un grupo de vecinos de Comarruga respecto al asentamiento. Según han informado desde el ayuntamiento del Vendrell, los últimos habitantes se fueron por voluntad propia en tren, aunque no han podido certificar que lo hicieran en su país.

El consistorio había pactado con el Consulado de Rumania en Barcelona que enviaría un autocar para repatriar a todos aquellos que quisieran volver a su país. Desde este medio no se tiene constancia de que se haya enviado ningún autocar ni si ninguno de los rumanos ha vuelto a su país de origen.

Los servicios de limpieza del ayuntamiento han procedido a retirar los escombros del campamento y han adecuado la finca, tal y como se había pactado con los propietarios. En el último pleno municipal, el equipo de gobierno precisó que éste era un problema con el que llevaban batallando casi un año, ya que el mismo grupo de rumanos ya había realizado hasta cuatro cambios de ubicación dentro del municipio del Vendrell o por los alrededores.

13 Comentarios

#4 Alin, Madrid, 30/07/2013 - 18:19

No son rumanos nómadas. Son gitanos de Rumanía. Tendríais que especificar estas cosas. Por eso la gente nos identifican con los infractores, porque mass-media no sabe diferenciar bien entre unos y otros.

#3 Papaluna, Barcelona, 22/07/2013 - 21:51

Si no els han pogut empaquetar cap a Romania, vol dir que estan en un altre indret de Catalunya, perquè dissoldre's no es dissolen. Oi? Que ens prenen el pèl... que no, que no cola. Que no hi ha voluntat d'acabar amb aquest problema amb la mateixa rotunditat que es legisla i penalitza per rucades.

#2 Ramon, Lleida, 22/07/2013 - 17:54

Quin descans que els deu haver quedat als veïns de Coma-ruga... o dient aquesta veritat sóc un racista?

#1 pepe, andorra, 22/07/2013 - 13:49

¿Y si, de CiUnistas a sionistas, les pedimos ayuda a los drones, los misiles y las bombas de fósforo de los israelíes?. Nuestros camaradas no se lo piensan mucho, antes de actuar.

#1.1 Quina vergonya !, Barcelona, 22/07/2013 - 14:26

Quin comentari més fora de lloc que has fet, pepe (falç pepe d´Andorra). Ja et coneixem, pels teus comentaris, a tots els articles d´aquest diari.

#1.2 Quin lapsus més sionista !, CAT, 22/07/2013 - 15:45


"falç" amb ç, analfabet?...

o potser no és cert que l'habitual facinerós Pepe d'Andorra (Terol) no ha tingut un lapsus i se li ha escapat la veritat sobre les bombes de fòsfor que els jueus llenceu sobre poblacions civils per robarlos les cases i les terres, des de fa 65 anys?.

#1.3 Per al de les 15:45, Barcelona, 22/07/2013 - 20:23

La vergonya dels teus insults antijueus per tot arreu d´aquest diari, no m´impideixen donar-te les gràcies per la correcció gramatical tot i dir-me analfabet. 40 anys de no poder estudiar la nostra llengua, mereixerien un poc de condescendència.Ah ! i no soc jueu, però no em faria res ser-ho.

#1.4 Pere, Comarca Garraf, 22/07/2013 - 23:23

Per als comentaristes o el comentarista 1.1 / 1.3 Molt bé, i quin coratge.

#1.5 Quina desvergonya !, i quina jeta, 22/07/2013 - 23:48

40 anys?... aiiiiii, per poc no coincideixes amb els 33 anys de condescendènCiU dels teus amics, els sionistes-CiUnistes de CiU...i per vergonya, la vostra, miserable, la vergonya del Mur de la Vergonya Sionista, els míssils, drones i les bombes de fósfor que feu servir per robar cases i terres.

#1.6 Pere, Comarca Garraf, 23/07/2013 - 00:09

Para pepe, Andorra: ¿I fue malo el sionismo? ¿Lo sabes tú? ¿Tú tienes derecho a una nación estado, verdad? ¿O no? Mira tú árbol genealógico, analiza apellidos y no consigas que nadie tire de la manta, porque si tira de la manta, puede que te tragues tus comentarios sin que nadie te fuerce.

#1.7 Maria, Barcelona, 23/07/2013 - 11:08

Per què dius "fué", Pere?. Tu et penses que els sionisme dels jueus és una cosa del segle XVI?. No em diguis que ets l'únic habitant del planeta que ignora que avui, 23/11/ 2013, Israel continua llencant mísils i bombes de fòsfor contra poblacions civils àrabs per robar-los les cases i les terres

#1.8 Pere, Comarca Garraf, 23/07/2013 - 13:55

Per 1.7 María, Dic ?fue? perquè el naixement del sionisme va sorgir com molts altres al segle XIX, i ho saps perfectament. El llibre Blanca Britànic 1939 i la II GM varen tindre quelcom importància per consolidar el sionisme. Les malifetes i decisions de defensa deixem-ho per lo que està legislat.

#1.9 Pere, Comarca Garraf, 23/07/2013 - 14:00

Per 1.7 María, poses a tots el sionistes al mateix sac. Els tractes a tots per igual i et pots equivocar. Tots no pensen igual. I Ull viu al teu arbre genealògic, no sigui que tinguis una sorpresa, encara seràs se sang jueva.